הזמן הוא משאב שלא באמת ניתן לנהל אותו.
לזמן יש חיים משלו, הדקות והשעות חולפות- מה שחלף אינו חוזר.
לזמן יש ציר תנועה משלו- לא ניתן לצבירה ובטח שלא להחזיר את הזמן אחורה!
אז אם אי אפשר לנהל את הזמן אז מה כן אפשר לנהל?
את עצמנו כמובן!!!
נוכל ללמד את עצמנו להתנהל נכון בביצוע משימות, ובתעדוף נכון של המשימות.
מודל "דחוף חשוב" מאפשר לנו לבחון כל משימה שיש לנו על פי שני פרמטרים:
דחוף– מאפייני הדחוף הוא גבול הזמן. עד מתי המשימה צריכה/חייבת להיות בוצעת.
לדוגמא: אני חייב לשלם את הקנס עד X תאריך אחרת התשלום יוכפל (כדאי שנשלם בזמן).
חשוב- מה שיגדיר את מידת חשיבות המשימה הוא עד כמה הדבר תורם לי משמעותית להשגת מטרותיי, ככל שיותר תורם כך יותר חשוב.
לדוגמא: חשוב לי ללמוד לפסיכומטרי ולהוציא ציון גבוה כדי שאוכל להתקבל ללימודי ווטרינריה.
לאחר שבחנתי כל משימה על פי 2 פרמטרים אלו אוכל להחליט על מועד ביצוע המשימה אל מול שאר המשימות שיש לי לבצע באותו היום ובכלל במהלך השבוע.
אז הלכה למעשה:
- הכינו לכם בתחילת השבוע את המשימות שיש לכם ברמה היומית, או בתחילת כל יום מהן המשימות שיש לבצע באותו היום.
- דרגו את המשימות ברשימה על פי חשוב/דחוף.
וזכרו!
לעיתים צצים דברים שאינם בשליטתנו- בלתי מתוכננים, יש לקחת אותם בחשבון ולא להשאיר דברים דחופים לרגע האחרון!
בצלחה בניהול המשימות שלכם!